Slovak
Czech
Danish
Dutch
English
Finnish
French
German
Hungarian
Italian
Polish
Russian
Spanish
Ukrainian

Powered by CoalaWeb

Sauny

Výskumy potvrdzujú, že pravidelná návšteva sauny pôsobí priaznivo na naše zdravie...Vo všeobecnosti saunovanie posilňuje imunitný systém, stabilizuje krvný obeh a zvyšuje odolnosť organizmu. Pozitívne pôsobí pri chudnutí a odbúravaní stresu.

Prázdninový dom Bôrka Vás pozýva do FÍNSKEJ (SUCHEJ) SAUNY, ktorá sa nachádza v jeho areáli. Pôsobenie tepla v našej saune (teplota prostredia 80-110°C) spôsobuje, že organizmus vylučuje vodu, a tým sa odplavujú škodlivé látky z nášho tela. Má to i značný kozmetický význam. Ďalším pozitívnym účinkom je, že vďaka zvýšenému prekrveniu môže saunovanie zlepšovať pohyblivosť svalstva a kĺbov, prípadne znižovať bolesti.

Sauna slúži na regeneráciu a celkový oddych po fyzickej aj psychickej stránke. Neodporúča sa však ľuďom s vysokým krvným tlakom, s kožnými a respiračnými chorobami, so srdcovými ťažkosťami, s nádchou, chrípkou a alergikom.

Patríte medzi tých, ktorým sauna prinesie úžitok?

Nech sa páči...ponúkame Vám "PRAVIDLÁ SPRÁVNEHO SAUNOVANIA".

Fínska sauna

  1. Do sauny nechoďte hladný ani s plným žalúdkom.
  2. Aby ste mohli nerušene vychutnávať saunu, navštívte najprv toaletu, potom nasleduje očista pod sprchou.
  3. Dobre sa osušte, lebo suchá pokožka sa lepšie potí.
  4. Teplý kúpeľ nôh pred saunovaním podporuje potenie.
  5. V saune si položte osušku pod celé telo. Pobyt v saune by mal byť krátky, účinok ale intenzívny. Poťte sa preto na hornej alebo strednej lavici. Nie dlhšie ako 15 minút. Spoľahnite sa pokojne na Váš pocit.
  6. Po ležiačky pociťujete príjemné rovnomerné teplo. Posledné dve minúty by ste sa mali posadiť, aby sa krv náhle nenahrnula do nôh.
  7. Choďte zo sauny na čerstvý vzduch, Vaše telo potrebuje teraz kyslík.
  8. Telo dobre ochladzuje prúd vody zo sprchy.
  9. Pri vysokom krvnom tlaku by ste sa mali vystríhať sprchovania so studenou vodou.
  10. Napojením teplého kúpeľa nôh na ochladenie dosiahnete pocit tepla až po hlavu.
  11. Opakované použitie studenej vody trénuje Vaše cievy a zvyšuje odolnosť Vášho organizmu.
  12. Najvhodnejší pobyt v saune je v čase medzi 16:00 – 20:00 hod., neodporúča sa saunovanie po 22. hodine, pretože by sa Vám mohol narušiť spánok.
  13. Sauna dobre pripravuje na masáž.

 

Rajecká dolina ponúka viaceré možnosti saunovania. Najvyhľadávanejšími sú:

- Hotel Diplomat, Rajecké Teplice

V saunovom svete nájdete bylinkovú, fínsku a parnú saunu a tropický dážď.

- Kúpele Aphrodite, Rajecké Teplice

Saunový svet pozostáva z tepidária, arabskej, soľnej, bylinkovej, mentolovej a fínskej sauny a relaxačnej miestnosti.

Free business joomla templates